آکو الوندیآکو الوندی، تا این لحظه: 16 سال و 1 ماه و 2 روز سن داره

مهد کودک وآمادگی نغمه بیجار گروس

پرورش استقلال فردی از کودکی

1392/12/10 22:57
نویسنده : رامین الوندی
795 بازدید
اشتراک گذاری

هر قدر سن کودک بیشتر شود، بهتر درک خواهد کرد که موجودی مستقل و جدا از شماست. با رشد شخصیت، او نیاز پیدا می‌کند که بعضی کار‌ها را خودش انجام دهد.

با کارهای زیر موجب تقویت اتکای فردی او شوید:

  • خانه را برای کودک نوپای خود، امن کنید: کودک باید بتواند محدودیت‌های خود را با جستجو در محیط اطراف، مورد بررسی قرار دهد تا استقلال واقعا در او رشد کند. به همین دلیل است که باید مطمئن شوید که خانه برای کودک شما ایمن است. به جای اینکه دائم دور او بگردید و هر بار که می‌خواهد به یک چیز خطرناک دست بزند، با فریاد زدن «نه»، مانع او بشوید، بهتر است اشیاء خطرناک را از دسترس او دور کرده و اسباب‌بازی‌های شاد و بامزه را در اختیار او قرار دهید. این کار موجب می‌شود که هم او استقلال بیشتری داشته باشد و هم شما آرامش خاطر بیشتری پیدا کنید.

اجازه دهید کودک‌تان تصمیم بگیرد: مسلماً والدین باید محدودیت‌هایی را برای فرزند خود قائل شوند، اما بعضی وقت‌ها بهتر است اجازه دهید که زمام کار در دست کودک باشد، حتی اگر او تصمیم‌های عجیب و غریب بگیرد. مثلاً اگر می‌خواهد که در وسط تابستان، پالتو بپوشد به او اجازه دهید که این کار را بکند؛ پس از مدتی گرمش می‌شود و می‌فهمد که پوشیدن یک لباس نازک در این فصل، مناسب‌تر است. اگر شما اجازه دهید که او خودش به این نتیجه برسد، به او امکان یادگیری و رشد داده‌اید.

 

مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.babycenter.com


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)